Anton Newcombe - på svenska

The Brigan Jonestown Massacre-sångaren Anton Newcombe har nyligen avslöjat för tidningen Metro om hans nya projekt. Vad är det för projekt då? Jo, han ska göra en skiva på svenska med Oasis-basisten Andy Bell.

"Ska du sjunga på svenska?
- Ja, varför inte? Min son är halvt isländsk. Det har gjort att jag har fått upp ögonen för andra språk. Andy Bell har barn i Stockholm. Det kommet att bli bra att spela in i Sverige. Vi har pratat om det här länge men har varit upptagna.[...] Soundtrack of Our lives har en jättefin studio där vi kan vara" skriver tidningen Metro 080407.

- mahlin

Kommentarer
Postat av: Anonym

Känns som ett rejält steg bakåt för Andy Bell (som vad jag hört håller på med en egen skiva) och tror därför att detta är skitsnack.. Möjligt att Bell producerar som han gjorde med Weeping Willows, men ett musikaliskt samarbete tror jag inte på..

2008-04-08 @ 12:55:16
URL: http://coolyourboots.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0