ponnygossarna

Hästen fick sitta inne


På fredags eftermiddagen tog jag och min vän pendeln in mot göteborg, där vi först skulle äta lite och sedan ge oss av till Härlanda fängelse.
Efter maten och färden med spårvagnen så nådde vi fängelset, där vi möttes vi av ett gäng poppare som satt förväntansfulla utanför. Detta var också en av de få spelningar där Hästpojken spelat utan åldergräns, vilket lockade en betydligt yngre publik.

Runt 19.30 var det insläpp och väl inne fick vi vänta ett nästan en timma till. Men sen brakade det igång.
Martin och Adam inledde med "Utan Personlig Insats",(som ni kan se här nedan).

Kalaset drog igång ordentligt när "Cancerkropp" började och publiken blev helt vild. Spelning var kort, ungefär en halvtimme, men väldigt intensiv. Martin kändes piggare än vanligt och hoppade runt som en galningen på scen, vilket också sända ut energi till publiken som hoppade runt lika vilt. Publiken fick också smakprov på en ny låt, som förhoppningsvis kommer med på nya plattan, som är tänkt att spelas in sommar. Jag gillade den och det verkade som resten av publiken gjorde detsamma.

Avslutningsvis så spelades "Caligula", där allsången var på topp. Saknade var däremot Poplars och Joel Alme, som var borta eftersom att Lars är pappaledig och Joel precis släppt sin soloplatta. Men det var ett jävla drag, även om dessa två saknades.
Efter spelningen så såldes merchandise och alla popflickor fick komma och krama sin favorithäst Martin, vilket han såg ut att tycka om. Jag köpte en tygväska och rymmde sedan ifrån fängelset för att fika med mina vänner.

Tack Hästpojken för en trevlig kväll!

/Jesper




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0