Intimacy

Idag släpptes Bloc partys nya platta Intimacy enbart som download och ska snart finnas och köpa i en butik nära dig.

En av dom finaste plattorna jag har hört på länge, man hör hur självsäker kele har blivit i rösten, hur självsäkra bandet har blivit som ett band, och hur dom har hittat ett nytt sound fast ändå har kvar gamla takterna. Experimentering av olika elektro sounds men ändå har dom kvar dom härliga britt gitarrerna man älskar med dom gamla plattorna. Första låten jag satte på var Zepherus, efter 15 sekunder av det elektroniska introt visste jag att skivan skulle vara fantastisk och om jag hade rätt,  plattan är helt fantastisk, man vill sätta sig med en filt på altanen, dricka te, njuta och känna musiken.

1. Ares
2. Mercury
3. Halo
4. Biko
5. Trojan Horse
6. Signs
7. One Month Off
8. Zepherus
9. Better Than Heaven
10. Ion Square
                                            

Fyra nya låtar finns och lyssna på deras myspace; http://www.myspace.com/blocparty

Lyssna och njut/ Dayna

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack för tipset!

2008-09-08 @ 13:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0