kräftskivefestivalen.

fredag morgon kände jag peppen när sofie ringde mig (dayna) och sa att hon skulle med på festivalen, vi möttes upp med all våran onödig packning och tog oss mot centralen där en Jerry Boman väntade på oss, vi satte oss i bilen med desination rådanefors på gps:en, i bilen pumpades sigur rós, the national m.m och ju närmare vi kom, ju finare vädret blev.  När vi väl kom fram till festivalen möttes vi av två glada arrangörer som välkomnade oss med öppna armar. Vi satte upp tältet, korkade upp vinet och satte på en popsicles skiva.  

Första bandet vi hann kolla på var Shiloh, fina göteborgs killar med lika fin musik som dom ser ut. Fantastiskt mysiga pop låtar som fick kroppen och börja gunga i takt.
http://www.myspace.com/shilohband  

Jag var för upptagen med och umgås med folk så att jag inte hann se så mycket av banden. "backstage" satt jag med dom otroligt härliga killarna ifrån Jimmy Lingon innan dom gick upp på scen, vilket fint gäng! spelningen var en fartfylld och var helt enkelt en grym spelning. med sina rockiga låtar kunde man inte låta bli och dansa lite.
http://www.myspace.com/jimmylingon

 sedan hann jag se lite bonnie & clyde och mattias tell som jag fick och rodna.

Kvällen gick fort, och jerry blev dj. markus krunegård, kristian anttila, bd osv pumpade ur högtalarna och det var fart på oss fulla och dansglada människor. partybromsen kom när killen i bonnie & clyde fick för sig och breakdansa och ramlade av scenen med huvudet före, ambulans och en bruten käke var föjlden av tre broder daniel låtar på rad.

Lördagen vaknade vi alla upp bakfulla och trötta, lyssnandes till os tennisen somnade vi men lite öl fick fart i oss alla. mer band började komma och sätta upp sina tält. och klockan 18 började en poet som jag satt och lyssnade på ifrån campet.

Första bandet jag kollade på var Neuchatel, fyra låtar kördes, en härlig show och härlig publik tyvärr  var det deras sista spelning vilket jag tycker är en skandal. Alldeles för bra band för och lägga av.
http://www.myspace.com/neuchatel1

Almedal blev andra spelningen för kvällen, oj vilket drag det var på publiken. folk var fulla och galna och lika fulla var killarna i almedal. golvet skakade och dansen blev allt mer agressiv.
http://www.myspace.com/almedal

Sista spelningen för kvällen blev lindome och kållereds killarna Samtidigt Som, närmare en av dom bästa spelningarna på länge. publiken var galna, baseballträn fanns till hands och dansen var inte och leka med.
http://www.myspace.com/samtidigtsomgbg 

det blev sedan 90-tals dj och eftersom medelåldern för festivalen låg på 23 ungefär kändes det som mellanstadiedisco för dom flesta där. folket blev som galna och dansade 4 timmar utan break. själv drev jag mest runt, satt vid brasan tog en öl med almedal sångarn adam, satt med killarna ifrån samtidigt som medans alla andra var tråkiga och gick och la sig. planen var ju och leka kurragömma kvart i 5 men vi blev också tråkiga och alla gick och la sig.

Tack till arrangörerna för kräftisen och för en underbar och härlig helg, vi syns nästa år igen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

2008-08-21 @ 09:10:06
Postat av: Martin

Det var faktiskt ett brännbollträ!

2008-08-21 @ 09:10:58
URL: http://www.myspace.com/kaptenhurricane
Postat av: Caroline.

Låter som du hade kul i alla fall! :)

2008-08-22 @ 11:25:13
URL: http://meltmyplasticheart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0