Hästpojken

Idag, vid tre, antog popbandet Hästpojken den lilla scenen på Rockhouse.

Tillsammans med två vänner var jag först på plats, en timma innan bandet ens hade kommit. Vi satt på Rockhouses trappor och väntade i något som kändes en evighets timma. Med tiden fylldes övervåningen med folk, några få poppare syntes till och många av de förväntansfulla fansen var i samma ålder som oss.
Martin och Adam antog scenen genom att sätta sig på varsin stol mellan två högtalare. Akustiskt körde de igång med Här har du ditt liv.
Man kan tycka att ett band som Hästpojken, med deras hårdare pop, ska spelas elektriskt men Martin gör minst lika bra ifrån sig aukustiskt. Det visade Martin i de två andra låtarna; Lena 60 och Caligula.

Efter  framförandet satte Martin och Poplars (känd från Broder Daniel) sig vid bordet för att signera vad nu fansen ville ha signerat. Många av fansen var tillbakadragna och vågade inte gå fram till pojkarna. Jag tog av mig min sko, tog fram min nyköpta Caligula-skiva och gick fram till bordet. Stolt lade jag fram skivan och dem signerade den vänligt med glada miner. Sedan lade jag fram min gula, väldigt slitna converse-sko som redan är signerad av Daniel Gilbert (Hurricane), Kristian Anttila och Lasse Lindh. Martin såg undrande på mig, tog tag i skon och luktade på den (och jag lovar er att den inte luktar gott).
Rockhouse var också vänliga som delade ut gratis Hästpojken-posters som vi alla kunde få signerade.


image21


Vi gick stolta och glada ifrån Rockhouse. 

 

-Mahlin


Kommentarer
Postat av: Adam

jag va där :D d va grymt!

2008-03-16 @ 11:35:12
Postat av: Caroline.

Haha, jag såg att Martin luktade på din sko.
Det såg lite kul ut.
Han luktade inte på min men dom satt och målade på den :D

2008-03-16 @ 13:35:48
URL: http://indiedarling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0