Jag är en vampyr

"Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din."

image12


Markus Krunegård (Laakso sångarn) ska inom en snar framtid släppa sin soloskiva som ska heta "markusevangeliet", lite annorlunda än laakso men man hör fortfarande laakso takterna i musiken. Det känns också lite som om Markus röst är bättre på svenska än på engelska, eller så har han helt enkelt utvecklat sin röst till något ännu mer charmigare än innan.

Det är en viss låt ifrån plattan som har fastnat, man kan inte få nog av den. En underbar pop låt med en gnutta ironi-glädje som heter "jag är en vampyr" Låten tillåter inte en att sitta ner, man måste röra på sig, man måste sjunga med. Texten är dessutom extremt fängslande, Markus formulerar allting på ett tilldragande sätt som gör att man vill höra låten mer och mer. Man får också en speciell känsla av både texten och 'beatet' som man inte riktigt kan sätta fingret på, En blandning av alla möjliga känslor kanske?

http://youtube.com/watch?v=yGNvjAWaRhA&feature=related

 /Dayna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0